Dag 1 – Presentera mig själv

Cassandra Carolina Lindmark heter jag, kallas för mesta delen för Cassi. Är det någon som säger hela mitt namn brukar jag bli lite förvånad, men det händer. Jag är född den 3juni, jag är alltså 18 nu, bor i Kiruna. Sista året på Barn- och fritidsprogrammet och snart tar jag studenten! Att vara med min familj, vänner och bara ta det lungt är något jag föredrar. Korpen innebandy och veteranhandboll håller jag också på med.

Jag bor med min familj mitt på stan, till några månader tillbaks. Innan det bodde vi i Tuolluvaara, där jag spenderat hela mitt liv. Känns grymt konstigt att inte bo där länge, men samtiigt är det skönt att ha nära överallt. Fast kan väll inte påstå att jag inte saknar det. Min favorit bor också med oss, det är såklart vår hund. Nixon heter han, och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Han är, aa min favorit helt enkelt!

Vinter är nog ändock min favorit årstid. Jag tycker om när det är askallt och man får ta på sig mycket kläder, skoter och vara ute. När man efter en hel ute dag kommer in till värmen och får ta på sig mysiga kläder och värma sig med varm choklad eller ett varmt bad.

Som person är jag framåt, jag säger ofta vad jag tycker och hur jag tänker. Ibland är det dock bättre att vara tyst än att säga något alls. Jag har förändrats mycket som person och mitt tänkande de senaste åren, och det är jag sjukt glad för. Jag tänker på ett annat sätt och jag ser allting på ett annat sätt. Jag har förstått att problemet sitter inte i alla andra, utan i mig själv. Jag är postitv för det mesta, just nu är det en period som det är en aning jobbig, just eftersom att denna tid för två år sedan var sjukt jobbig.

Jag jobbar just nu på Radiotjänst och pluggar. Om lite mindre än två månader sitter jag på flyget till Thailand för att spendera fem veckor där. Efter skolan sitter jag antingen på ett flyg på väg till USA för att jobba som au pair ett år, eller så har jag förflyttat mig inom Sverige. We'll see.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0