This is me, and I'm exactly where I'm supposed to be

Tusen val är gjorda, här är ett av mina val i mitt liv

Förut var jag en människa som jag inte riktigt kunde hantera. En människa som inte var jag. Jag kände helt enkelt inte mig själv och jag visste inte vem jag var. Jag gjorde saker som jag inte kunde förstå mig på och jag sa saker som jag inte trodde kunde komma ur min mun. Jag dömde människor efter hur dom såg ut, och jag kunde inte stå för den jag var. Jag betedde mig på ett sätt som inte var likt mig och ja..

För något år sedan började jag läsa en bok som heter "Att välja glädje" skriven av Kay Pollak. Den boken har hjälpt mig jätte mycket, den boken har förändrat mig som person och förändrar mig ännu. Till en person som är mig själv. Jag har hittat mig själv och jag vet vem jag är. Jag har insett att man kan inte dömma folk genom deras kläder, det finns även ett innehåll. Man har ingen aning om vem personen är eller vad denne person har varit med om. Jag kan alltså inte dömma en person jag inte känner. Det är helt ologiskt. Efter att jag börjat läsa denna bok, har jag börjat tänka på helt andra sätt. Jag minns inte hur jag tänkte förut, det är nog förträngt. Jag har insett att om jag är irriterad på en person, är det inte något i personen jag stör mig på. Det är enbart något hos mig själv. Jag kan inte ändra på 1000 människor som stör mig, det är endast mig själv jag kan ändra på. Idag är jag en person som har väldigt svårt att säga nej. Det är jobbigt för både mig själv och andra. Det är ruskigt svårt.. Idag är jag en person som ser på världen med helt andra ögon, jag vet att jag måste lära känna personen i fråga innan jag kan säga något om denne människa. Jag kan inte häva ur mig ett och annat hur som hellst om en person jag inte känner. Det är helt fel, och kan även betyda att jag dömmer en helt oskyldig människa. Idag är jag en person som står på helt egna ben, och som kan stå för det jag sagt och gjort. Vissa gånger är svårare än andra. Men har man gjort/sagt något måste man helt enkelt stå för det, även om det är rätt eller fel.

Jag rekommenderar verkligen denna bok. Den är enorm, och den är sjukt bra. Utan den hade jag mest troligt stått och stampat kvar på samma ställe som för ungefär dryga två år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0