Guess who's hoomeee!

Hemma sen kl 13.00 idag är jag.

Igår började flygresan hem, flyget från Bangkok skulle stiga kl 18.55. Det var i tid och vi lyfte ganska precis avgångstiden. Sov för det mesta, men det var jävligt tråkigt. De tre som satt framför mig, mamsen och papsen hade fällt bak sina säten så vi var helt mos, typ en mardrömsresa (denna resa fanns de dock inga skrikiga småbarn!)..

Vi landade i Sverige ungefär 00.00 svensktid, alltså 06.00 thaitid. Det tog ett tag innan vi fick våra väskor åså, så kanske vid 01-02tiden fann vi oss på bänkar, soffor på Arlanda. Sov dryga timmen, rätt svårt att sova med tanke på att när jag vaknade igen kl 03, var klockan 09.00 thaitid. Lite jobbigt, blir nog en tidig kväll ikväll.

Sen så öste vi på, hade tråkigt och fick tiden att gå. Kändes ruskigt konstigt att vara i Sverige igen, och det känns konstigt fortfarande. Typ som att handla med svenska pengar, köra bil osv. Har inte kört bil på en månad, men det gick skit bra. Trodde jag skulle krocka typ, plus att de är vänstertrafik i Thailand.

Planet till Kiruna lyfte kl 11.20 och väl hemma.. skit kallt såklart! Kommer man från +35-37grader till -25 så tror jag alla tycker det. Ovanligt att se snö och sånt. Men man vänjer sig igen.

Idag har jag varit och storhandlat alldeles själv, så duktig så! Tänkte färga håret och packa upp strax, mamsen gjorde köttfärssås med makkisar, skit gott juuu!! Och tänkte att imorgon ska jag till skolan för att inte hamna efter så mycket, och jobba så klart!

Tänk att jag varit borta över fyra veckor, och helt plötsligt sitter jag hemma i min egen säng. Fattar de inte själv..

pööss

Kommentarer
Postat av: sanne

Borta bra men hemma bäst heter det ju, men gud vad skönt det hade varit att få åka iväg 4veckor till Thailand ! Du har nog haft det kanon som jag förstått det :) inte avis alls, he he

2011-02-16 @ 21:16:55
URL: http://sannebrostrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0