15 juli



Ni kanske minns att jag berättade för er att det kommer ske en förändring? Den förändringen som sker just nu. Det är ju så att man är inte alltid världens bästa människa. Jag har förändrats så himla mycket från om man jämför med exempelvis 2-3år sedan och åren innan de. Jag är inte alls samma människa som då och jag har fått mycket mer erfarenheter än jag hade då osv. Alla människor kan förändras om dom vill. Åter till nuet.. Som sagt, alla gör misstag och fel nångång. ALLA gör det, inte bara jag. Jag har gjort flera misstag och fel, det tog några gånger tills jag lärde mig att det inte kan vara såhär, att jag inte kan leva såhär. Det är svårt att förändras, det är de. MEN, det går. En bekant sa till mig för ett tag sen att jag inte hade förändrats. Jag förklarade att förändringen sker just nu, även om hon inte märker det. Hon skrattade åt mig när jag förklarade att det går att förändras. Jag vet att hon (du) läser min blogg, så du vet nog att det är dig jag pratar om. Inga namn, no thanks. Jag skrattar tillbaka och säger att det går att förändras OM MAN VILL. Det är ingen idé att bli irriterad i onödan, men jag blir irriterad när människor tror att man föds till en person, man gör fel och misstag och sen är man samma människa livet nu. De är som att i deras värld är man dum för alltid om man varit dum en gång, ja ni fattar? Men alla är vi olika.

Och ja, även om man förändras betyder det ju så klart inte att man inte är sig själv.
Man kan förändras bara man själv vill
Det går att förändras om man vill

Kommentarer
Postat av: Emma

jag tror (vet) oxå att man kan förändras! :) om man vill eller så kan man förändras pga vad som händer runt om en.. men förändras det kan man absolut :)

2011-07-17 @ 19:54:24
URL: http://emzaans.blogg.se/
Postat av: Miss C

Jag är helt övertygad om att man kan förändras och man växer o utvecklas som människa för varje fas i livet man gått igenom och lärt sig något av. Tror inte heller att man föds fix o färdig in i en personlighet o sådan förblir man. Ibland kan det vara lättare att flytta på ett berg än att få människor som känner ens gamla jag att fatta att man har förändrats.. Du verkar vara en stark och målmedveten ung tjej! Go for it!

2011-07-20 @ 22:42:26
Postat av: cassandra

Vad glad jag blir av din kommentar! Den värmde verkligen :) KRAM!

2011-08-02 @ 15:54:05
URL: http://cassandralindmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0