En hemsk sjukdom

Här sitter jag och gnäller över mitt liv, över hur trött jag är på morgonen när jag ska stiga upp till jobbet, över att jag inte kan sova på kvällen p.g.a något, över att jag blev blöt ute i regnet för att jag inte hade jackan med mig, över att mitt rum är stökigt och jag inte orkar städa det. Jag gnäller över små jävla saker medans någon annan försöker göra sitt bästa för att överleva en sjukdom. En sjukdom som sprider sig snabbare än vinden, en sjukdom som går att stoppa, som kan försvinna men likväl komma tillbaka lika fort. En sjukdom som man inte ens önskar sin värsta fiende, en sjukdom som kan vara omöjlig att få stopp på. Vet ni vilken? Jo, cancern.

Jag tror jag reagerar så starkt för att min älskade ängel gick bort i cancer, ampullcancer. Min älskade Mommo gick bort den 15januari 2009, kl 00.17 tog hon sitt sista andetag, jag gömmer henne i hjärtat samtidigt som det för alltid kommer fattas en bit där. Hon finns inte med mig på jorden och hon får inte träffa min pojkvän, se mina framtida barn eller se mig växa. Det var inte hon som sydde min balklänning och hon fanns inte med på min 18års dag eller studenten. Hon såg mig inte gå balen, visseligen från himlen och jag kände henne med mig. Men hon fanns inte med mig på jorden. Jag vet att hon ser mig från vart hon är, men det är inte samma sak som om hon vore här på jorden med mig. Jag älskar henne förevigt och saknaden kommer ingen nånsin kunna förstå.. Hur det var att se en person sakta men säkert försvinna och samtidigt veta att man inte kan göra nånting annat än visa kärlek. Älskade ängel, jag saknar dig så!

Jag vet att Mommo tar emot Dig med öppna armar, Hon kommer leda Dig och ta hand om Dig. Hon kommer finnas för Dig och hjälpa Dig. Vila i frid, sov i ro.. 

Kommentarer
Postat av: Emma

självklart kan jag vänta. vet inte om jag skulle våga själv ändå.. och.. jag beklagar :(

2011-07-19 @ 22:01:41
URL: http://emzaans.blogg.se/
Postat av: Emma, Hicka och Judith

Cancer är den jävligaste sjukdomen som finns. Min morfar dog i cancer, tror han dog ungefär 2 veckor efter att den upptäcktes :/

2011-08-02 @ 02:12:03
URL: http://bruksschafrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0